50. Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy

 20-21 marca 2025, Warszawa/on-line

Miejsce konferencji:

Golden Floor Centrum

Al. Jerozolimskie 65/79

00-697 Warszawa

(budynek Centrum LIM, lokalizacja Hotelu Marriott)

Warsztat III – 21 marca 2025

Jak asertywnie realizować swoje uprawnienia kierownicze? Jak komunikować się z przełożonymi i podwładnymi?

  1. Istota asertywności:
    • Prawa rządzące asertywnością oraz ich wpływ na polepszenie skuteczności i jakości relacji z innymi ludźmi;
    • Różnice między zachowaniami agresywnymi, uległymi, agresywnymi – charakterystyka poszczególnych zachowań;
    • Efekty (korzyści i koszty) wynikające z przyjęcia postawy agresywnej, biernej oraz asertywnej w biznesie, firmie, zespole;
    • Wpływ postaw: agresywnej, uległej i asertywnej na współpracę;
    • Korzyści i zagrożenia zachowań asertywnych w relacjach zawodowych – do przełożonych i podwładnych.
  2. Ja i moja asertywność:
    • „Ja jestem ok. I ty jesteś ok.” – rola nastawienia do siebie i innych w asertywności;
    • Pewność siebie vs. asertywność
      • Zachowania określające pewność siebie;
      • Czym pewność siebie różni się od arogancji;
      • Metody zwiększania pewności siebie w komunikacji;
      • Realizacja funkcji kierowniczych a pewność siebie.
  3. Asertywna komunikacja:
    • Fundament asertywnej komunikacji werbalnej – rola zachowania dobrych relacji z innymi ludźmi;
    • Współdziałanie i niezbędne temu reakcje i zachowania;
    • Asertywne słuchanie (słuchanie reaktywne) i korzyści, jakie z tego wynikają;
    • Asertywne zadawanie pytań – w czym może pomóc w relacjach zawodowych;
    • Skuteczne przekazywanie informacji (budowa komunikatu, wybór formy przekazu, precyzja, argumentacja, ilość informacji w jednym przekazie, uzyskanie informacji zwrotnej) w mowie i piśmie;
    • Wyrażanie własnego zdania – reguły, niezbędne narzędzia;
    • Zasady udzielania informacji zwrotnych pozytywnych i korygujących podwładnym, przełożonym i współpracownikom. Czynniki wpływające na wybór określonego zachowania;
    • Samoświadomość emocjonalna czyli jak emocje wpływają na zrozumienie tego, co mówimy.
  4. Asertywność w relacjach z innymi:
    • Asertywna odmowa – jak mówić nie, by nie zrażać do siebie innych (przełożonych, współpracowników i podwładnych, klientów);
    • Zasady odmawiania – 3 kroki asertywnej odmowy (ćwiczenia na bazie sytuacji uczestników);
    • Asertywne reakcje w sytuacjach trudnych, konfliktowych – przekazywanie informacji w sytuacji oceny okresowej, komunikowanie trudnych decyzji;
    • Jasne wyznaczanie granic przy zachowaniu dobrych relacji z innymi ludźmi;
    • Sztuka egzekwowania własnych praw bez agresji.
  5. Podsumowanie: „kontynuuję, zaprzestaję, wprowadzam” – kontrakt z samym sobą.

Agenda szkolenia:

08:30 – 09:00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
09:00 – 10:30 ZAJĘCIA
10:30 – 10:45 PRZERWA
10:45 – 12:30 ZAJĘCIA
12:30 – 13:00 PRZERWA NA LUNCH
13:00 – 14:30 ZAJĘCIA
14:30 – 14:45 PRZERWA
14:45 – 16:00 ZAJĘCIA
16:00 – 16:05 ZAKOŃCZENIE WARSZTATU

WYKŁADOWCA

Slide
IZABELLA GIELNICKA

Doświadczony Trener Biznesu, doradca w zakresie zarządzania, a zwłaszcza zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie ze specjalizacją organizacja i zarządzanie. Dysponuje praktyczną wiedzą i doświadczeniem z zakresu szkolenia niższej, średniej i wyższej kadry kierowniczej. Posiada szeroką wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, komunikacji w organizacji oraz kultury organizacyjnej i zarządzania międzykulturowego związaną z pracą na uczelni i doradztwem dla firm.

Obszary specjalizacji: zarządzanie ludźmi w organizacji (małe i duże zespoły), coaching menedżerski, motywowanie, komunikacja interpersonalna i wewnętrzna. 2015-2021 to lata budowania i doskonalenia projektów dotyczących kształtowania umiejętności miękkich takich jak:
• zarządzanie konfliktem i asertywność we współpracy zespołowej,
• negocjacje jako trwałe rozwiązanie konfliktu,
• komunikacja menedżerska i podstawa współpracy,
• zarządzanie w zespole zróżnicowanym kulturowo (La Lorraine, Sitech Polska),
• budowanie i zarządzanie zespołem,
• obsługa klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
• motywacja zespołów produkcyjnych,
• efektywny mistrz produkcji (Sanok Rubber 2019, Kongsberg 2018-2019),
• akademia menedżera (Kongsberg 2019, Keter 2021),
• przeciwdziałanie mobbingowi,
• zarządzanie sytuacją kryzysową,
• zarządzanie sobą w czasie,
• stres i sposoby obniżania poziomu stresu,

Izabella Gielnicka tworzy i prowadzi badania, kwerendy i audyty związane z komunikacją i kulturą organizacyjną – współautorka metodologii związanej z audytem kulturowym w organizacji. Autorka książki z zakresu kultury organizacyjnej: „Firma to ja, firma to my” i współautorka książki dotyczącej PR w sytuacjach kryzysowych, nagrodzonej przez Ministra Infrastruktury. Współautorka książki „Kultura organizacyjna w zarządzaniu” – rozdziały nt. polityki personalnej, komunikacji wewnętrznej i PR.

monika-fraczek
Slide
SPRAWDŹ PROGRAMY
PRAWO PRACY I HR 2025

PRZYCZYNY WYPOWIEDZENIA
MONIKA FRĄCZEK
GRAFIKI CZASU PRACY
GRZEGORZ MIŚTAL
ASERTYWNA KOMUNIKACJA
IZABELLA GIELNICKA
Slide
CENA
STACJONARNIE

KONFERENCJA + WARSZTAT STACJONARNY
(1500 ZŁ 1200 ZŁ + VAT - CENA PROMOCYJNA DO 07.03)

KONFERENCJA STACJONARNA
(900 ZŁ 800 ZŁ + VAT - CENA PROMOCYJNA DO 07.03)

WARSZTAT STACJONARNY
(900 ZŁ 800 ZŁ + VAT - CENA PROMOCYJNA DO 07.03)

ON-LINE

KONFERENCJA + WARSZTAT ONLINE
(1300 ZŁ 1000 ZŁ + VAT - CENA PROMOCYJNA DO 07.03)

KONFERENCJA ONLINE
(800 ZŁ 700 ZŁ + VAT - CENA PROMOCYJNA DO 07.03)

WARSZTAT ONLINE
(800 ZŁ 700 ZŁ + VAT - CENA PROMOCYJNA DO 07.03)

Slide
ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ
Slide

NASI PRELEGENCI

Prawnik, legislator, wicedyrektor w Departamencie Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy, członek Komisji Prawnej GIP, uczestnik prac legislacyjnych, doświadczony wykładowca

Radca prawny, założycielka Kancelarii Prawa Pracy specjalizującej się w problematyce prawa pracy i ubezpieczeń, były sędzia sądu pracy, doświadczony wykładowca

Prawniczka, Compliance Officer i ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju (ESG) z doświadczeniem w tej tematyce. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas aplikacji sądowej i w pracy adwokata.

Prawnik, specjalista prawa pracy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, autorka oraz współautorka książek i poradników z tematyki prawa pracy, doświadczony wykładowca

Doświadczony Trener Biznesu, doradca w zakresie zarządzania, a zwłaszcza zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie ze specjalizacją organizacja i zarządzanie.

Prawnik, szkoleniowiec specjalizujący się w zagadnieniach prawa pracy, legalności zatrudnienia cudzoziemców oraz tematyce z zakresu zatrudnienia kierowców w transporcie drogowym.

Radca prawny, dyrektor Departamentu Pracy Konfederacji Lewiatan, uczestnik prac legislacyjnych, członek licznych organizacji zajmujących się prawem pracy, doświadczony wykładowca

Prawnik, specjalista prawa pracy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, autor oraz współautor książek, poradników oraz komentarzy naukowych, doświadczony wykładowca