51. Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy

 23-24 października 2025, Warszawa/on-line

Miejsce konferencji:

STACJONARNIE: Villa Foksal ul. Foksal 3/5, 00-366 Warszawa

On-line: Aplikacja Click Meeting

Warsztat I – 24 października 2025

Poprawna optymalizacja czasu pracy w zależności od potrzeb i specyfiki pracodawcy

1.       Jak skutecznie rozwiązywać problemy związane z planowaniem czasu pracy i optymalnie wybrać system oraz rozkład czasu pracy? – w tym:

·         Czy w zadaniowym czasie pracy pracodawca ma prawo narzucić pracownikowi rozkład dni wolnych (np. tworząc „harmonogram” dni wolnych w okresie rozliczeniowym)?

·         Czy pracownik może w każdej dniówce pracy zdalnej (a są np. 3 dni w tygodniu) mieć wyjście prywatne od np. 12.00 – 14.00 (np. na np. jogę) i odpracowywać 15.00 – 17.00 (praca zaczyna się o 7.00), czy jednak PIP będzie uważał to za obchodzenie przepisów o przerywanym czasie pracy?

2.       Jak optymalnie tworzyć i zmieniać harmonogramy czasu pracy pracowników? – w tym:

·         Czy można zamienić harmonogram i poinformować o tej zmianie w trakcie dni wolnych pracownika?

3.       Jak optymalnie rozliczyć pracę w dni wolne? – w tym:

·         Jak zdefiniować na potrzeby rozliczania czasu pracy godziny przypadania dni wolnych innych niż niedziela oraz święto?

·         Jak optymalnie rozliczyć czas pracy pracownika wezwanego do pracy jeszcze w swojej dobie pracowniczej, a jednocześnie już w dniu wolnym?

4.       Oddawać czy nie oddawać dni wolnych? Kiedy jest to obowiązkowe, kiedy opcjonalne, a jakich dni wolnych się nie oddaje?

5.       Jak optymalnie zapewnić okresy odpoczynku dobowego oraz tygodniowego w sytuacji, gdy pracownik był wzywany do pracy w godzinach nadliczbowych dobowych oraz w dniach wolnych? – w tym:

·         Czy można uznać, że wykorzystanie przez pracownika zwolnienia na podstawie art. 188 Kp lub jego wyjście prywatne oznacza wykorzystanie odpoczynku?

6.       Jak optymalnie polecać i rekompensować pracę nadliczbową?

·         Czy wniosek od odbiór czasu wolnego za godziny nadliczbowe dobowe może być in blanco co do terminu?

7.       Jak optymalnie planować podróże służbowe, żeby nie doprowadzać do naruszenia okresów odpoczynku? – w tym:

·         Jak traktować uroczystą kolację czy bankiet z klientem w ramach podróży służbowej?

·         Jak rekompensować naruszenie okresów odpoczynku w podróży służbowej, gdy pracownik nie pracował, a tylko się przemieszczał (w tym w porze nocnej)?

·         Jak rozliczać czas pracy w podróży służbowej, gdy przelot jest związany ze zmianą czasu?

8.       Jak optymalnie organizować szkolenia pracowników z punktu widzenia czasu pracy? – w tym:

·         Jak rozliczać czas dojazdu i powrotu ze szkolenia?

9.       Jak optymalnie organizować dyżury? – w tym:

·         Czy dyżury można planować?

·         Ile godzin dyżuru można powierzyć pracownikowi w dniu roboczym, a ile w dniu wolnym?

Agenda szkolenia:

08:30 – 09:00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
09:00 – 10:30 ZAJĘCIA
10:30 – 10:45 PRZERWA
10:45 – 12:30 ZAJĘCIA
12:30 – 13:00 PRZERWA NA LUNCH
13:00 – 14:30 ZAJĘCIA
14:30 – 14:45 PRZERWA
14:45 – 16:00 ZAJĘCIA
16:00 – 16:05 ZAKOŃCZENIE WARSZTATU

WYKŁADOWCA

Slide
PIOTR WOJCIECHOWSKI

Adwokat, prowadzi obecnie indywidualną kancelarię adwokacką. Prawem pracy zajmuje się od ponad 15 lat, W latach 1998-2001 pracował w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych sporządzał opinie prawne na potrzeby Ministerstwa Pracy, w 2001-2009. Departamencie Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy, gdzie przez pierwsze trzy lata wykonywał pracę w charakterze specjalisty ds. prawnych zajmując się interpretacją przepisów prawa pracy na potrzeby Urzędu kontrolno – nadzorczego a przez koleje pięć lat współkierowałem tym Departamentem kreując politykę nadzorczo – kontrolną Państwowej Inspekcji Pracy. W ramach prac inspekcyjnych sporządzał wytyczne do przeprowadzania kontroli przez inspektorów pracy, wykładał wiedzę inspektorom pracy w szkole Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu, reprezentował Urząd na licznych konferencjach, sympozjach i Zjazdach. W czasie pracy w Inspekcji był również częstym gościem mediów gdzie upowszechniał prawo pracy słuchaczom i telewidzom. W 2016 oraz 2017 r. ponownie wrócił do Państwowej inspekcji Pracy w charakterze doradcy Szefa Urzędu Głównego Inspektora Pracy.
Od 2009 r. prowadzi indywidualną działalność doradczą, obecnie w formie Kancelarii Adwokackiej.
Pracuje również w charakterze wykładowcy, zarówno w ramach prowadzonych szkoleń „otwartych” i tych dedykowanych konkretnym organizacjom, jak również na uczelniach wyższych. Jest wykładowcą w Podyplomowym Studium Prawa Pracy na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Ostrołęce, czy Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.

piotr-wojciechowski
Slide
SPRAWDŹ PROGRAMY
ZMIANY W PRAWIE PRACY
PRZEWAGA DZIĘKI WIEDZY
CZAS PRACY
PIOTR WOJCIECHOWSKI
AI W KADRACH I HR
MICHAŁ NOWAK
TRUDNE PRZYPADKI I ZMIANY
MONIKA FRĄCZEK
Slide
CENA
STACJONARNIE

KONFERENCJA + WARSZTAT STACJONARNY
(1900 ZŁ 1600 ZŁ + VAT - LETNIA PROMOCJA DO 12.09)
KONFERENCJA STACJONARNA
(1200 ZŁ 1100 ZŁ + VAT - LETNIA PROMOCJA DO 12.09)
WARSZTAT STACJONARNY
(1200 ZŁ 1100 ZŁ + VAT - LETNIA PROMOCYJNA DO 12.09)

ON-LINE

APLIKACJA CLICK MEETING

KONFERENCJA + WARSZTAT ONLINE
(1700 ZŁ 1400 ZŁ + VAT - LETNIA PROMOCYJNA DO 12.09)
KONFERENCJA ONLINE
(1100 ZŁ 1000 ZŁ + VAT - LETNIA PROMOCYJNA DO 12.09)
WARSZTAT ONLINE
(1100 ZŁ 1000 ZŁ + VAT - LETNIA PROMOCYJNA DO 12.09)

Slide
ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ
Slide
Hotel Teatro Boutique

Z myślą o komforcie uczestników naszej Konferencji, przygotowaliśmy wyjątkową propozycję pobytu w Hotelu Teatro Boutique — luksusowym obiekcie położonym w samym sercu Warszawy.

Hotel Teatro Boutique to nie tylko elegancka przestrzeń wypoczynkowa, ale także miejsce, które przenosi Gości w magiczny świat teatru, dzięki unikalnej kolekcji afiszy teatralnych i artystycznemu wystrojowi wnętrz. W 2025 roku hotel został wyróżniony w prestiżowym przewodniku Michelin, co potwierdza jego najwyższy standard i jakość obsługi.

📅 Oferta obowiązuje w dniach 21–25 października
🔑 Hasło promocyjne: OKPPzTEATRO
💸 Rabat: -15% na cały koszyk rezerwacyjny
Dodatkowe atuty hotelu:
✨ Luksusowy design i kameralna atmosfera
📍 Lokalizacja w centrum Warszawy — idealna baza konferencyjna
🚗 Parking dostępny dla Gości
🐾 Obiekt przyjazny zwierzętom
Nie przegap okazji, by połączyć udział w Konferencji z komfortowym wypoczynkiem w jednym z najbardziej stylowych hoteli stolicy.

andrzej-radzislaw